Followers

Friday, November 27, 2015

Tepuk-tepuk kad

Mainan apa ini mommy? Nanti mommy ajarkan...






Korang pernah main kad ni tak?  Zaman kanak-kanak Naza beli kad ni sepapan seposen je, biasa beli 2-3 papan main ramai-ramai.Tak sabar nak balik sekolah sebab nak main kad ni.Kadang-kadang bawak gi sekolah main time rehat.Sekarang susah nak cari.Tak semua kedai ada.Stok yang ni pun, badut yang bagi sorang satu...

Cara main : Tepuk kad supaya kad terbalik.Kad yang terbalik akan jadi hak kita.Last siapa paling banyak ada kad dia pemenang...
Kalau nak kad terbalik banyak kena kemek-kemekkan kad  tu dibahagian tengah.Lama-lama boleh terbelah dua kad tu..Tepuk punya tepuk sampai merah tangan...

Macam-macam permainan kita boleh create dengan menggunakan kad ni.

At least anak-anak Naza tau lah cara-cara orang dedulu main.Takdelah tiap-tiap hari hadap tablet je,cuma kenal barbie kenal hotwheel je..kalau boleh nak ajar diorang main ROUNDERS dalam rumah.Hahaha boleh ke????

Kbaiiii..



5 comments:

Jamil MILx Jmbelog HASHIM said...

assalamualaikum. teringat masa zaman sekolah rendah. main tepuk2 kad dengan kawan. best

http://jmbelog.blogspot.my/

Melissa Muklis said...

nostalgia sungguh game ni kak. hee

Mummy Julia said...

Kecik kecik mummy selalu beli kad terup ni.. Naik bengkak2 tangan menepuk., nak menang punya pasal la.. Hehehe

Mummy Julia said...

Nak tepuk pun kena ada cara.. Kena isi angin kat tgh tangan.. Baru byk bole diterbalikkan.. Hehhee oh! Memori..

Yana Libra said...

bagusnya ajar anak main ni..hehe..skang susah nak jumpa budak main