Followers

Friday, January 16, 2015

Lazada teruk!Gd Express penipu!

'DELIVERY SERVICE YOU TRUST'...Itulah motto GDexpress yang konon-kononnya suh orang percaya dengan servis dorang.puihhh!!!

4/1/15 Naza beli barang dekat lazada.5/1/15 lazada bagi tracking no gdex mengesahkan dorang pos barang.6/1/15 Naza track tengok status 'unable to delivery'...Naza tanya budak gdex dorang kata barang besar mungkin lambat sampai sebab dorang guna lori.Takpelah Naza sabar jelah.Lagipun belum seminggu...Hopefully barang akan sampai tak lama lagi.Tak kisahlah lambat sebab tak urgent pun.

7/1/15 Naza beli penimbang kat lazada lagi (belum rasa serik)...apa yang buat Naza bengang bila 12/1/15 Naza track kat page gdex keluar status 'no one at home' padahal Naza tiap-tiap hari ada dirumah.Kalau orang takde kat rumah kenapa posmen gdex tu tak letak consignment note kat pintu.Naza call gdex call centre 03-7787 6677 tapi tak pernah berjawab.Naza call gdex wangsa maju untuk check 2 parcel Naza yang tak sampai-sampai.Seorang pekerja perempuan jawab dan dia mintak detail bagai kemudian dia kata" saya akan pastikan barang puan sampai harini juga"..Sudahnya sampai ke malam tak sampai-sampai.Drama Queen btol perempuan tu.. Frust tapi still sabar...

15/1/15 Naza mintak husband tolong callkan gdex.Apa yang gdex bagitau dorang dah 3 kali datang rumah tapi takde orang.Kalau tengok waktu dorang datang around pukul 6ptg,8mlm dan 12tghmlm..ye ke????tak masuk akal,Memang cilake!

Dorang kata dorang call Naza banyak kali tapi tak berjawab..Memang pandai korang menipu nak salahkan aku pulak.Seharian handphone aku tak berbunyi.misscall pun xde.Husband Naza suh dorang check barang-barang Naza.Perempuan tu kata yang barang kecil tu ada kat opis dorang tapi yang lagi 1 tu tak dapat dikesan.Tak ke cilake tu???

Naza buat aduan kat Lazada.Lazada cam hampeih suh kita isi form itu ini.Dah isi tapi takde tindakan.Bila kita send form dorang just bagi tiket no untuk kita call customer service dia yang sangat tak membantu.

Kali ni memang serik membeli kat lazada.Dan kalau nak pos-pos barang Naza takkan guna servis Gdex.Boikot Lazada dan Gdex.Biar melingkup 2 company ni!

Apa yang perlu Naza lakukan? Mengamuk kat gdex dan lazada?? Adoyaiii...Naza bagi masa seminggu lagi kalau tak sampai jugak Naza buat report polis.Ini dah kes menipu!

Naza gi facebook lazada tengok ramai jadi mangsa lazada dan gdex.Ada yang sempat Naza screenshot.Makin Naza baca makin sakit hati.

Pada korang yang rasa-rasa berminat nak beli barang kat lazada atau nak pos barang guna gdex silalah lupakan.Servis dorang teruk+penipu...Guna poslaju lagi bagus.Tahniah poslaju tak pernah menghampakan.












10 comments:

Mad Parihh said...

teruk2 . nasib xpernah beli secara online pos ni .

singgah sini :)

http://www.blogparihh.com/

Anonymous said...

baru jer nk beli lazada ni..tgok review risau pulak.huhu

fiza said...

GDEX MEMANG SUX nape la zalora lazada pun semua pakai gdex.

Abdul Halim said...

Yup, sama la dengan saya, barang x smpai2...bila contact lazada suruh tunggu. Contact gdex dia ckp x sempat hntr. Bile tnye bile nk hntr, "kami x boleh janji". Dhtu x kn nk menunggu 6 bulan. Jauhkan dari 2 perkhidmatan ni, lazada n gdex. Lazada bleh thn lg, gdex mmg angkat tgn la. Servis dari perhantaran sampai la customer services teruk. Call customer services kena marah. Last2 saya tulis surat complain ke gdex bahagian atasan. Alih2 assistant manager main branch call mintak maaf. Pagi tu jugak deliver barang terus.Kalo sesiapa yang ada masalah cmni, relax jgn marah2, tulis complain later kpd lazada dan gdex. Tak semua org gdex teruk, ada jgak yg baik dan elok kerjanya. Biasanya yang teruk dan emo ni pekerja bawahan diorg. Biasa la, third world mind. Dlm surat complain tu tulis statement yg kte akn ambil tindakan dgn melaporkn kpd KPDNKK. Kalo x setel, gi tulis surat online kat e-aduan di kpdnkk, mungkin lambat setel tp lagi baik dari sakit hati menunggu. At least bleh jgk amik tindakan di pihak kita. Pstu tulis blog review cmni, biar rakyat Malaysia ada kesedaran. Lagipun review cmni penting sebab dengan review cmni, company mcm lazada dan gdex akan start hormat pelanggan. Kalo semua diam mmg kena main lah mcm guli. Good work admin blog ni.

TENGKU NURUDDIN said...
This comment has been removed by the author.
Liana Valeera said...

huhu ... betull tuhh .. but x smua company gdex mcm tuh .. service gdex TELUK INTAN nie bagus juga ... just sometimes kita bukan ditempat deorg kan... bayangkan kita nak kene hantar 100 brg di 100 alamat msty kita tak mampu kan .. bukan nya rumah bersebelahan yg kita nak antar ... 100 tmpat yg berbeza ... jadi bagi sy .. sjujurnya saya x mampu ... tak tahu pula kalau awak bagaimana kan tgh2 panas tuh kalau awak diri tgh padang sekitar jam 12-13 pon sy rase awak pon akan pengsan inikan mereka yang mmbuat penghantaran tgh panas dgn motor atau lori yg kungkin bermasalah nak delivery cpt2 mmg tak lah ... JADI ... sy syorkan klu track in no dah smpi kt gdex just go to the off and claim that things .. kan senang ... �� ini ualls pon pemalas sgt smua nak delivery dpn mata .. just think other initiative to claim that things .. funny thing lah that u guys complain ..

Liana Valeera said...

huhu ... betull tuhh .. but x smua company gdex mcm tuh .. service gdex TELUK INTAN nie bagus juga ... just sometimes kita bukan ditempat deorg kan... bayangkan kita nak kene hantar 100 brg di 100 alamat msty kita tak mampu kan .. bukan nya rumah bersebelahan yg kita nak antar ... 100 tmpat yg berbeza ... jadi bagi sy .. sjujurnya saya x mampu ... tak tahu pula kalau awak bagaimana kan tgh2 panas tuh kalau awak diri tgh padang sekitar jam 12-13 pon sy rase awak pon akan pengsan inikan mereka yang mmbuat penghantaran tgh panas dgn motor atau lori yg kungkin bermasalah nak delivery cpt2 mmg tak lah ... JADI ... sy syorkan klu track in no dah smpi kt gdex just go to the off and claim that things .. kan senang ... 😂 ini ualls pon pemalas sgt smua nak delivery dpn mata .. just think other initiative to claim that things .. funny thing lah that u guys complain ..

Anonymous said...

bihtu kalau brg bsar mcm katil xkn nk g upah lori plak angkut dr gdex, ape guna kite bayar fee utk delivery?

Kui said...

Ni mesti keluarga dia keje gdex ni..

Muhd Rasydan Faujan said...

Beli phone sampai nak masuk 4 hari delay..ape jadah gdex bukan barang besar kalau shipping dumbbell yang berat lebih 10kg lain cerita