Followers

Saturday, October 31, 2015

Masakan Padang

SARI RATU PRIMA di Desa Pandan.

Sari Ratu menyediakan pelbagai lauk-pauk antaranya :-


Ikan Nila-Ini favourite Ryan.Ryan panggil 'ikan bengkok'.Ikan talapia merah yang dibelah dua kemudian digoreng garing.Dihidangkan bersama kicap pedas sebagai pencicah.Memang umpphh..Kalau order seekor memang untuk Ryan saja.


Ayam Pop-Menu wajib kalau datang sini..Ini favourite aku.Ayam kampung goreng+daun pucuk ubi+kicap pedas..mabelessssss!!!


Gulai Tunjang- Encik Suami punya.Aku tak suka makan lauk berkuah selain asam pedas.So aku tak tau macamana rasa gulai ni.


Kerepek kentang-Kentang pedas untuk Evaleesya.Gemar sangat dia mengunyah benda ini.Kalau sampai kaunter lauk-pauk mesti dia dulu akan order kerepek kentang ni.


Rendang daging-Baru try, rasanya boleh tahanlah.Rendang mak aku lebih sedap..hehhee


Sambal merah dan hijau- sebagai penambah rasa.


Jus Alpulat-Jus avacado yang pekat berkrim.Kalau kat KL memang susah nak cari jus avacado.Salah satu tempat yang kompom ada jus avacado ni adalah di Sari Ratu.


Buah hati aku(En.Suami,Evaleesya & Ryan)


My beautiful mom in law


Bil...Biasa kalau kami makan empat beranak harga dalam seratus lebih.Kali ni kami bertujuh..Bab makan kami tak berkira sangat tapi bila pikir-pikir bab jus tembikai 2 jug kecil dia kira Rm79 tu rasa cam mahalnyeeeee...1 jug dia kira untuk 5org x 2 jug = 10 orang....urmmm

Anyway Tq En Suami...Semoga Allah memurahkan rezeki kita semua.Amin.....

No comments: