'DELIVERY SERVICE YOU TRUST'...Itulah motto GDexpress yang konon-kononnya suh orang percaya dengan servis dorang.puihhh!!!
4/1/15 Naza beli barang dekat lazada.5/1/15 lazada bagi tracking no gdex mengesahkan dorang pos barang.6/1/15 Naza track tengok status 'unable to delivery'...Naza tanya budak gdex dorang kata barang besar mungkin lambat sampai sebab dorang guna lori.Takpelah Naza sabar jelah.Lagipun belum seminggu...Hopefully barang akan sampai tak lama lagi.Tak kisahlah lambat sebab tak urgent pun.
7/1/15 Naza beli penimbang kat lazada lagi (belum rasa serik)...apa yang buat Naza bengang bila 12/1/15 Naza track kat page gdex keluar status 'no one at home' padahal Naza tiap-tiap hari ada dirumah.Kalau orang takde kat rumah kenapa posmen gdex tu tak letak consignment note kat pintu.Naza call gdex call centre 03-7787 6677 tapi tak pernah berjawab.Naza call gdex wangsa maju untuk check 2 parcel Naza yang tak sampai-sampai.Seorang pekerja perempuan jawab dan dia mintak detail bagai kemudian dia kata" saya akan pastikan barang puan sampai harini juga"..Sudahnya sampai ke malam tak sampai-sampai.Drama Queen btol perempuan tu.. Frust tapi still sabar...
15/1/15 Naza mintak husband tolong callkan gdex.Apa yang gdex bagitau dorang dah 3 kali datang rumah tapi takde orang.Kalau tengok waktu dorang datang around pukul 6ptg,8mlm dan 12tghmlm..ye ke????tak masuk akal,Memang cilake!
Dorang kata dorang call Naza banyak kali tapi tak berjawab..Memang pandai korang menipu nak salahkan aku pulak.Seharian handphone aku tak berbunyi.misscall pun xde.Husband Naza suh dorang check barang-barang Naza.Perempuan tu kata yang barang kecil tu ada kat opis dorang tapi yang lagi 1 tu tak dapat dikesan.Tak ke cilake tu???
Naza buat aduan kat Lazada.Lazada cam hampeih suh kita isi form itu ini.Dah isi tapi takde tindakan.Bila kita send form dorang just bagi tiket no untuk kita call customer service dia yang sangat tak membantu.
Kali ni memang serik membeli kat lazada.Dan kalau nak pos-pos barang Naza takkan guna servis Gdex.Boikot Lazada dan Gdex.Biar melingkup 2 company ni!
Apa yang perlu Naza lakukan? Mengamuk kat gdex dan lazada?? Adoyaiii...Naza bagi masa seminggu lagi kalau tak sampai jugak Naza buat report polis.Ini dah kes menipu!
Naza gi facebook lazada tengok ramai jadi mangsa lazada dan gdex.Ada yang sempat Naza screenshot.Makin Naza baca makin sakit hati.
Pada korang yang rasa-rasa berminat nak beli barang kat lazada atau nak pos barang guna gdex silalah lupakan.Servis dorang teruk+penipu...Guna poslaju lagi bagus.Tahniah poslaju tak pernah menghampakan.
4/1/15 Naza beli barang dekat lazada.5/1/15 lazada bagi tracking no gdex mengesahkan dorang pos barang.6/1/15 Naza track tengok status 'unable to delivery'...Naza tanya budak gdex dorang kata barang besar mungkin lambat sampai sebab dorang guna lori.Takpelah Naza sabar jelah.Lagipun belum seminggu...Hopefully barang akan sampai tak lama lagi.Tak kisahlah lambat sebab tak urgent pun.
7/1/15 Naza beli penimbang kat lazada lagi (belum rasa serik)...apa yang buat Naza bengang bila 12/1/15 Naza track kat page gdex keluar status 'no one at home' padahal Naza tiap-tiap hari ada dirumah.Kalau orang takde kat rumah kenapa posmen gdex tu tak letak consignment note kat pintu.Naza call gdex call centre 03-7787 6677 tapi tak pernah berjawab.Naza call gdex wangsa maju untuk check 2 parcel Naza yang tak sampai-sampai.Seorang pekerja perempuan jawab dan dia mintak detail bagai kemudian dia kata" saya akan pastikan barang puan sampai harini juga"..Sudahnya sampai ke malam tak sampai-sampai.Drama Queen btol perempuan tu.. Frust tapi still sabar...
15/1/15 Naza mintak husband tolong callkan gdex.Apa yang gdex bagitau dorang dah 3 kali datang rumah tapi takde orang.Kalau tengok waktu dorang datang around pukul 6ptg,8mlm dan 12tghmlm..ye ke????tak masuk akal,Memang cilake!
Dorang kata dorang call Naza banyak kali tapi tak berjawab..Memang pandai korang menipu nak salahkan aku pulak.Seharian handphone aku tak berbunyi.misscall pun xde.Husband Naza suh dorang check barang-barang Naza.Perempuan tu kata yang barang kecil tu ada kat opis dorang tapi yang lagi 1 tu tak dapat dikesan.Tak ke cilake tu???
Naza buat aduan kat Lazada.Lazada cam hampeih suh kita isi form itu ini.Dah isi tapi takde tindakan.Bila kita send form dorang just bagi tiket no untuk kita call customer service dia yang sangat tak membantu.
Kali ni memang serik membeli kat lazada.Dan kalau nak pos-pos barang Naza takkan guna servis Gdex.Boikot Lazada dan Gdex.Biar melingkup 2 company ni!
Apa yang perlu Naza lakukan? Mengamuk kat gdex dan lazada?? Adoyaiii...Naza bagi masa seminggu lagi kalau tak sampai jugak Naza buat report polis.Ini dah kes menipu!
Naza gi facebook lazada tengok ramai jadi mangsa lazada dan gdex.Ada yang sempat Naza screenshot.Makin Naza baca makin sakit hati.
Pada korang yang rasa-rasa berminat nak beli barang kat lazada atau nak pos barang guna gdex silalah lupakan.Servis dorang teruk+penipu...Guna poslaju lagi bagus.Tahniah poslaju tak pernah menghampakan.
24 comments:
teruk2 . nasib xpernah beli secara online pos ni .
singgah sini :)
http://www.blogparihh.com/
baru jer nk beli lazada ni..tgok review risau pulak.huhu
GDEX MEMANG SUX nape la zalora lazada pun semua pakai gdex.
Yup, sama la dengan saya, barang x smpai2...bila contact lazada suruh tunggu. Contact gdex dia ckp x sempat hntr. Bile tnye bile nk hntr, "kami x boleh janji". Dhtu x kn nk menunggu 6 bulan. Jauhkan dari 2 perkhidmatan ni, lazada n gdex. Lazada bleh thn lg, gdex mmg angkat tgn la. Servis dari perhantaran sampai la customer services teruk. Call customer services kena marah. Last2 saya tulis surat complain ke gdex bahagian atasan. Alih2 assistant manager main branch call mintak maaf. Pagi tu jugak deliver barang terus.Kalo sesiapa yang ada masalah cmni, relax jgn marah2, tulis complain later kpd lazada dan gdex. Tak semua org gdex teruk, ada jgak yg baik dan elok kerjanya. Biasanya yang teruk dan emo ni pekerja bawahan diorg. Biasa la, third world mind. Dlm surat complain tu tulis statement yg kte akn ambil tindakan dgn melaporkn kpd KPDNKK. Kalo x setel, gi tulis surat online kat e-aduan di kpdnkk, mungkin lambat setel tp lagi baik dari sakit hati menunggu. At least bleh jgk amik tindakan di pihak kita. Pstu tulis blog review cmni, biar rakyat Malaysia ada kesedaran. Lagipun review cmni penting sebab dengan review cmni, company mcm lazada dan gdex akan start hormat pelanggan. Kalo semua diam mmg kena main lah mcm guli. Good work admin blog ni.
huhu ... betull tuhh .. but x smua company gdex mcm tuh .. service gdex TELUK INTAN nie bagus juga ... just sometimes kita bukan ditempat deorg kan... bayangkan kita nak kene hantar 100 brg di 100 alamat msty kita tak mampu kan .. bukan nya rumah bersebelahan yg kita nak antar ... 100 tmpat yg berbeza ... jadi bagi sy .. sjujurnya saya x mampu ... tak tahu pula kalau awak bagaimana kan tgh2 panas tuh kalau awak diri tgh padang sekitar jam 12-13 pon sy rase awak pon akan pengsan inikan mereka yang mmbuat penghantaran tgh panas dgn motor atau lori yg kungkin bermasalah nak delivery cpt2 mmg tak lah ... JADI ... sy syorkan klu track in no dah smpi kt gdex just go to the off and claim that things .. kan senang ... �� ini ualls pon pemalas sgt smua nak delivery dpn mata .. just think other initiative to claim that things .. funny thing lah that u guys complain ..
huhu ... betull tuhh .. but x smua company gdex mcm tuh .. service gdex TELUK INTAN nie bagus juga ... just sometimes kita bukan ditempat deorg kan... bayangkan kita nak kene hantar 100 brg di 100 alamat msty kita tak mampu kan .. bukan nya rumah bersebelahan yg kita nak antar ... 100 tmpat yg berbeza ... jadi bagi sy .. sjujurnya saya x mampu ... tak tahu pula kalau awak bagaimana kan tgh2 panas tuh kalau awak diri tgh padang sekitar jam 12-13 pon sy rase awak pon akan pengsan inikan mereka yang mmbuat penghantaran tgh panas dgn motor atau lori yg kungkin bermasalah nak delivery cpt2 mmg tak lah ... JADI ... sy syorkan klu track in no dah smpi kt gdex just go to the off and claim that things .. kan senang ... 😂 ini ualls pon pemalas sgt smua nak delivery dpn mata .. just think other initiative to claim that things .. funny thing lah that u guys complain ..
bihtu kalau brg bsar mcm katil xkn nk g upah lori plak angkut dr gdex, ape guna kite bayar fee utk delivery?
Ni mesti keluarga dia keje gdex ni..
Beli phone sampai nak masuk 4 hari delay..ape jadah gdex bukan barang besar kalau shipping dumbbell yang berat lebih 10kg lain cerita
apa guna beli online kalau nak kena rajin kan diri untuk pergi pickup.. Kalau ada masa, takde nya nak beli online. baik pi servey depan2 mata satu satu barang.
Sbb tu sebelum beli tngok dulu rating seller kt lazada tu..tngok review dia mcm mana..jangan la asal murah terus beli..sebab saya pun selalu beli kt lazada and so far tak pernah ada masalah.. And bab delivery tu
ada je yg brg pos lazada pakai poslaju..tapi yelah mostly gdex lah courier nya.. And yes servis gdex mmg teruk..sbb baru ni beli brg kt lazada and dpt courier gdex..mcm haram servis..budak dia takde dtg rumah hntar barang..tau2 dpt mesej suruh pegi ambik kt pejabat..
mcm mne nak dapat tracking number dr lazada?
sya pon same kene mcm tuh.. lagi2 kene yg gdex... sbb nie first time sya dpt gdex sllunya sya guna COD jea klau nak smpai rumah.. yg tuh okay.. nie dah msok 2 mggu.. dlm gdex punya tuh die tulis in transit dah 2 mggu x kn la in transit lgi.. sya bukannye tggl di di amerikA.. memang truk la servis gdex nie.. lazada ambik sbb dia murah.. hampehh lazada.. laen kali bagi yg post laju lagi maju kau lazada drp gdex tuh...otak ade.. tapi dh ramai komplain tetap jugak guna gdex..kita semua kat sini kene bt report n send kat lazada ramai2 bru la lazada x ambik servis gdex nie. sebb sya org klntan ke smpai 2 mggu x sampai2
Betul.. sebab dah byr delivery fee. Saya pon kena gak ngan gdex banyak kali dah. Kena plak beli barang untuk mak ayah yang dah tua. Beli mesin basuh. Dahla gdex x hantar ke rumah. Kena plak die kol suruh angkat sendiri. Dahla abah baru lepas baik dari strok. Jenuhla angkat orang tua tu. Bukan die tolong pon.
Lepas2 tu try lagi beli online sebab mak abah mmg nak barang2 dan mmg suka membeli pon untuk mak abah. Kalau seller hantar guna gdex mmg die xhantar ke rumah. Die just hantar msj suh g amek brg. Mak bising ckp gunala pos laju sbb org pos laju pon dah kenal mak hantar sampai ke rumah.
Gdex pny org dahla duk terperap dlm bilik. Suruh dtg amek tp xbukak pintu. Abah jenuh ketuk kena marah plak. Ckp roboh la nnt.
Yang x pernah kena tu xyah nak bekap sgt gdex kata rajinkan diri nak g amek. Kena kat mak ayah ko yang dah tua n xsihat baru la ko nganga nanti..
nak tnya . barang tu smpai jugak ke ?
Barang sy dah order alamat di bentong gdex pergi hanta ke benta.. Haiyoo.. Dh la lambat..
Ye la complain sebab orang bayar. Kalau tak bayar takpe la tak complain pun 😒
Yes..service gdex mmg hampeh.
Dah boikot ke belum tu. dah bankrup ke Lazada ngan GDEX tahun 2019 ni..
Bangkrup x bangkrup bro, tapi Lazada dah jatuh no. 2. Shopee pulak no. 1 sebab byk pilihan currier selain GDex, tengok ranking google play or App store
Fhm byak brg yg na dihantar byk item yg nak dserah pd plnaggan tp jgn mnipu.. cust bleh sabar barang lmbat terima tp bukannya hilang bukanya lepas tgjawab bila brg hilang dr jagaan dorg
Yaaa,btui tu,beli kt Lazada xapa,jangan guna Gdex ja,sbb Gdex mmg xhntr kt kawasan rmh saya,kna pick up brg kt point dia.dhla bg masa skjap ja utk pick up brg,dh la ambil msa 15 mnit nk prgi tempat pickup tu.Haih menyusahkan
Post a Comment